Strategické snižování nákladů zvyšuje kvalitu produktů První odborné fórum na téma optimalizace nákladů v oblasti spojovací techniky, které se 13. a 14. ledna 2006 konalo ve Schwäbisch Hallu (organizovala je společnost Arnold Umformtechnik GmbH), vyzvalo k prohloubení spolupráce a ke zvýšení požadavků na kvalitu managementu dodavatelů. Skupina Arnold je 100% dceřinou společností globálně působícího koncernu Würth, který s více než 46 tisíci zaměstnanců a s 314 společnostmi po celém světě dosahuje obratu více než 6 miliard eur. Pro snížení nákladů je nutné, aby systémový řetězec výrobců a dodavatelů v budoucnu intenzivněji spolupracoval. Na příkladu profesionální technologie spojování bylo na zmíněné akci demonstrováno, jak se do struktury nákladů trvale promítají parametry „technologie„, „sortimentní politika„ a „management dodávek„ a jak proti tomuto vlivu lze postupovat bez ztrát na kvalitě. V souvislosti s uvedeným vývojem bude dodavatel napříště muset inteligentně řídit řetězec procesů. Přednášející ve svých vystoupeních např. upozornili na to, že v současné době se v produktech další potenciál úspor již neskrývá. Najít jej lze spíše v celém procesu. Zástupce společnosti Daimler Chrysler poukázal na skutečnost, že strategické posouzení veškerých činitelů nákladů vede téměř neodvratně ke zlepšování kvality konečného produktu. Rozhodující je velikost podílu shodných dílů, která umožňuje zavést sortiment standardizovaný pokud možno v co největším rozsahu; díky němu jsou vyloučeny nákladné montážní závady, chyby a případné opravné práce. Větší objemy objednávek automaticky vedou ke snížení ceny jednotlivých dílů a kompenzují tak důsledky nezbytného rozhodnutí pro kvalitnější variantu. Výrobci inteligentně řízená politika ohledně sortimentu umožní podporovat kvalitu managementu dodavatelů. Správní náklady výrobce by měla výrazně snížit také orientace typu „všechno z jedné ruky„. V rámci koncepce Total Fastener Project Management – celkové posílení vedení projektu představil obchodní a produktový manažer organizátorské společnosti Arnold metodu, jak tyto požadavky do budoucna plnit. Úspěšný dodavatel budoucnosti bude součástí systémového řetězce od vývoje po logistiku; kromě produktů bude muset nabízet i příslušné služby. Cílem tohoto snažení je „ovládat sítě“. Základními odborníky v těchto sítích jsou logistici. Jak by mohl vypadat Supply Chain – řetězec dodávek budoucnosti, prezentoval besigheimský výrobce sedaček Lear. V „nejdelším dvojdomku„ na světě zahájili před pěti lety výrobce s logistickou firmou příkladnou spolupráci a podařilo se jim vyloučit téměř všechny ztráty způsobené obtížemi při komunikaci. S velkým úspěchem Lear dokazuje, že nové koncepce nadále udržují v tomto smyslu i Německo v pozici atraktivní oblasti. |