Siemens pro dopravní techniku
Siemens, s. r. o. | www.siemens.cz
Technologie umožňují víceúrovňovou výrobu sportovních automobilů
Během necelých pěti měsíců dokázala společnost Siemens nainstalovat veškeré komponenty dopravníkové technologie pro finální montáž prvního, plně elektrického automobilu Porsche Taycan. Společnost Siemens v porovnání s obdobnými projekty zkrátila dobu od instalace po výrobu prvního vozidla na polovinu. Díky efektivnímu řízení projektu bylo možné linku postavit souběžně s ostatními aktivitami závodu a za provozu výroby sportovních automobilů. Celý proces finální montáže byl realizován na základě inženýrské platformy Siemens TIA Portal (Totally Integrated Automation Portal). Tento proces je plně automatizován řídicími systémy Simatic a vybaven pohony společnosti Siemens.
Pro dosažení maximální flexibility, výrobce vozů zvolil tzv. Flexi-Line, automaticky řízená vozidla AGV (z angl. Automated Guided Vehicles) vybavená technologiemi Siemens, která převážejí karoserie automobilů z jednoho výrobního pracoviště na druhé. Provozní cykly je tak možné přizpůsobit aktuálním potřebám – např. zastavit AGV pro provedení automatizovaného úkonu a poté jej rozjet na další pracoviště. Řešení dopravníků od společnosti Siemens propojují jednotlivá pracoviště a zajišťují přepravu karoserií. Součástí řešení je kromě automaticky řízených vozidel i dopravník dveří a EMS (z angl. Electric monorail system) s robustními naklápěcími rameny, jež výrazně zlepšují ergonomii pracoviště – karoserie se mohou otáčet o 110° v obou směrech a zaměstnanci tak mají bezproblémový přístup k vozidlu ze všech stran.
Vzhledem k několika stavebním omezením byla prostorově optimalizována výrobní linka finální montáže a postavena vertikálně v několika úrovních. Doba instalace všech součástí technologie dopravníků byla 4,5 měsíce.
Sportovní automobily Porsche Taycan se vyrábějí v mateřském závodě Stuttgart – Zuffenhausen.
Dobíjecí infrastruktura pro elektrobusy Rampini zvýší udržitelnost městské dopravy v italském Janově
Společnost Siemens Smart Infrastructure zajistí dobíjecí infrastrukturu pro deset elektrobusů Rampini E80, které bude provozovat městský dopravní podnik AMT Genova (AMT) v italském Janově. Tento projekt je dalším krokem AMT v oblasti elektrifikace veřejné dopravy v Janově s cílem vytvořit energeticky úsporný a udržitelný model městské mobility. Dobíjecí infrastruktura Siemens by měla být uvedena do provozu do léta 2021.
V první fázi dodá společnost Siemens deset systémů dobíjení pro depo v Corniglianu, což umožní dobití elektrobusů přes noc nebo během provozních přestávek. Díky úspornému a modulárnímu designu může být v depu postupně instalováno až 60 nabíjecích jednotek.
S využitím dobíjecího systému Siemens SICHARGE UC 100, který je v souladu s nejnovějšími mezinárodními standardy a nabízí nabíjecí výkon až 100 kW na jednotku, se autobusy budou dobíjet přes troleje a dobíjecí kabely tažené shora. Kompaktní design dobíjecího systému má minimální nároky na prostor a efektivně lze dobíjet v jednom depu maximální počet autobusů. Ve spojení s dobíjecím softwarem Siemens nabízí řešení pro snížení celkové spotřeby energie v depu.
Elektrobusy Rampini E80 jsou 2,2 metru široké, pojmou až 43 cestujících a jsou vybaveny trakční baterií o kapacitě 200 kWh. Díky těmto rozměrům jde o jediné elektrobusy v Evropě, které dokážou zaručit maximální ovladatelnost i v historických centrech měst.
„První projekt elektrifikace městské dopravy v Itálii je důkazem potenciálu, který naše flexibilní a kompaktní řešení nabízí. Je možné ho začlenit a přizpůsobit i pro potřeby tohoto historického města. Jsme rádi, že můžeme být součástí zvyšování efektivity a udržitelnosti městské dopravy v Janově,“ uvedl Marco Rastelli, vedoucí obchodní jednotky Distribution Systems společnosti Siemens Itálie.
[Tiskové materiály Siemens.]