časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Rozhovor s obchodním ředitelem

|

číslo 6/2004

reportáže

Rozhovor s obchodním ředitelem

Redakce: Ceníme si spolupráce OEZ s ELEKTRO, jak vidíte situaci Vy?

Ing. Radim Adamec, obchodní ředitel OEZ: Prezentaci naší firmy před odbornou veřejností pokládáme za velmi důležitou a vyhovuje nám, že se můžeme takto při veletrhu AMPER sejít a naplánovat si podle zdůrazněných zaměření ELEKTRO, jaká téma našich článků na příští rok zvolíme.

R: Ano, i z redakčního hlediska oceňujeme, že firma OEZ má v podstatě do každého čísla co říci. Měsíční periodicita ELEKTRO a zaměření časopisu stačí reflektovat inovace, která OEZ nabízí. Řekněte mi, jak moc si například tzv. „retrofity„ vynutil vývoj a jak se vám osvědčuje tato aktivní obchodní politika.

Obr. 1

A: Firma OEZ tak reagovala na měnící se situaci na trhu. Cena není vždy rozhodující, na světovém trhu jsou i další významní hráči a kvalita je proto samozřejmost. Naše výrobky jsou technicky určitě na srovnatelné výši, umísťujeme se i na zahraničních trzích. Co jsme, myslím si, dobře odhadli je vytvoření vztahu s tuzemskými odběrateli a poskytování kvalitní služby a řešení „šitých na míru„. Doplňuje je periodická údržba a pořádání odborných seminářů. Rozhodně se nám tato cesta vyplácí.

R: Lze ve vztahu OEZ s tuzemskými odběrateli hovořit o něčem takovém, jako je „český patriotismus„?

A: Domnívám se, že větší roli zde hraje dobrá vazba na osvědčenou značku, než vyloženě na českého výrobce. Bez prvořadé technické kvality bychom se rozhodně neobešli. „Patriotismus„ v tom pozitivním slova smyslu podporujeme sponzoringovými aktivitami OEZ jak v regionu, tak i rámci celé České republiky.

R: Sponzoring moderních sportovních odvětví vám opravdu přinesl výsledky …

A: … i když se nám předloňské mistrovství světa v biatlonu nepovedlo tak úplně, jak jsme fandili, naopak to loňské pro nás znamenalo tři medaile a to je v silné světové konkurenci famózní výsledek.

R: Spolupracujete také s odborným školstvím?

A: Máme připraven program pro spolupráci s učňovskými i středními školami. Uvědomujeme si totiž, že nám ta „naše„ elektrikářská populace také stárne a je třeba se zaměřit na mladou generaci. Zde na veletrhu AMPER to ovšem děláme specifickým způsobem – máme tady připravenu horolezeckou stěnu a většina z asi 350 dnešních návštěvníků byli učni a studenti do 20 let. Věříme, že značku OEZ si takto zapamatují a „vrátí nám to„.

Děkuji za rozhovor
Za redakci ELEKTRO Ing. Jiří Kohutka