časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Publikace vydavatelství FCC Public

|

Z inženýra manažerem
 
autor: Ing. Jakub Slavík, MBA
cena: 286 Kč
rozsah: 184 stran A5
termín vydání: duben 2010
 
Kolegové inženýři, chystáte se na drá­hu manažera, nebo jste se na ní právě ocitli? Máte z toho někdy pocit, že svět kolem vás se snad pomátl, protože se od vás očekává spousta nesplnitelných úkolů a věci přitom najednou fungují jaksi jinak a nepředvída­telně? Máte snad dokonce pocit, že se z toho brzy pomátnete sami, pokud se tak už nesta­lo? Pak pro vás máme tři zprávy:
 
Ta první je dobrá: Nepomátli jste se, to svět podnikání a podnikového řízení se už dávno pomátnul.
 
Ta druhá je o něco horší: Už to nikdy ne­bude jiné, a je proto třeba tomuto zmatení porozumět a začít do něj aktivně zasahovat.
 
Ta závěrečná vás ale zase potěší: Nakla­datelství FCC Public nyní vydává právě pro vás knížku, která vás tímto bláznivým svě­tem provede, pomůže se v něm zorientovat a dodá vám základní znalosti k vaší mana­žerské praxi.
 
Knížka se jmenuje Z inženýra manažerem a formou, která se pohybuje na pomezí učeb­nice a přátelského vyprávění, vám ukáže zá­klady důležitých oblastí řízení:
  • základní role manažera, jeho autorita, ří­zení sebe sama, vedení týmů a motivace druhých,
  • podnikové plánování a projektové řízení,
  • personální řízení,
  • řízení financí,
  • marketingové řízení,
  • řízení rizik,
  • strategické řízení firmy,
  • a jako ukázku i jeden příklad provozního řízení.
Ze spletité a dynamicky se rozvíjející ma­nažerské vědy zde pro vás autor vybral ně­které důležité poučky a modely. Ty pak do­plnil množstvím praktických příkladů i uce­lenými příběhy ze života – vlastně krátkými případovými studiemi založenými na skuteč­ných událostech z českých a zahraničních fi­rem. Z těchto pouček, modelů a příběhů ze života se dovíte třeba:
  • jak řídit svůj čas – protože kdo neuřídí sebe, sotva uřídí jiné;
  • jak si vybrat ty správné lidi, jak je vést, mo­tivovat, odměňovat a rozvíjet jejich schop­nosti – protože organizace nic nedělají, to lidé dělají;
  • z čeho se skládá a jak funguje podnik – protože to je základ k pochopení podni­kového řízení;
  • jak řídit projekty – protože „dočasné“ ří­zení projektu se v lecčems liší od „neko­nečného“ řízení podniku;
  • jak rozumět podnikovým financím – pro­tože o peníze jde „až v první řadě“;
  • jak rozumět marketingu – protože cestou k úspěchu firmy je spokojený zákazník;
  • jak řídit podniková rizika – protože člověk zkrátka riskuje už tím, že se narodil;
  • jak správně stanovit a dovést do úspěš­ného konce svoji firemní strategii – pro­tože úspěšný manažer musí být dobrý stratég.

Autorem kni­hy je Ing. Jakub Slavík, MBA, manažerský po­radce a školitel, který po dva­náctileté pra­xi na železnici pracuje od roku 1997 v brit­ských a čes­kých poraden­ských společnostech. V současné době je technickým ředitelem konzultační firmy PRO-SERV a zároveň spolupracovníkem manažerského programu britské Sheffield Hallam University na MÚVS ČVUT. Bě­hem celé své kariéry se pohybuje na po­mezí technické a manažerské problema­tiky, což mu dalo jedinečnou příležitost nahlédnout do duše typického inženýra a způsobu jeho uvažování. Výsledkem je neotřelý přístup k manažerskému vzdě­lávání techniků – autor respektuje jejich solidnost a systematičnost a zároveň ne­ustále provokuje jejich zavedené pravdy tím, že je konfrontuje se světem podni­kání a mezilidských vztahů, kde zpravi­dla bývá všechno jinak. A který se přes­to stále točí.