Publikace vydavatelství FCC Public
- základní role manažera, jeho autorita, řízení sebe sama, vedení týmů a motivace druhých,
- podnikové plánování a projektové řízení,
- personální řízení,
- řízení financí,
- marketingové řízení,
- řízení rizik,
- strategické řízení firmy,
- a jako ukázku i jeden příklad provozního řízení.
- jak řídit svůj čas – protože kdo neuřídí sebe, sotva uřídí jiné;
- jak si vybrat ty správné lidi, jak je vést, motivovat, odměňovat a rozvíjet jejich schopnosti – protože organizace nic nedělají, to lidé dělají;
- z čeho se skládá a jak funguje podnik – protože to je základ k pochopení podnikového řízení;
- jak řídit projekty – protože „dočasné“ řízení projektu se v lecčems liší od „nekonečného“ řízení podniku;
- jak rozumět podnikovým financím – protože o peníze jde „až v první řadě“;
- jak rozumět marketingu – protože cestou k úspěchu firmy je spokojený zákazník;
- jak řídit podniková rizika – protože člověk zkrátka riskuje už tím, že se narodil;
- jak správně stanovit a dovést do úspěšného konce svoji firemní strategii – protože úspěšný manažer musí být dobrý stratég.
Autorem knihy je Ing. Jakub Slavík, MBA, manažerský poradce a školitel, který po dvanáctileté praxi na železnici pracuje od roku 1997 v britských a českých poradenských společnostech. V současné době je technickým ředitelem konzultační firmy PRO-SERV a zároveň spolupracovníkem manažerského programu britské Sheffield Hallam University na MÚVS ČVUT. Během celé své kariéry se pohybuje na pomezí technické a manažerské problematiky, což mu dalo jedinečnou příležitost nahlédnout do duše typického inženýra a způsobu jeho uvažování. Výsledkem je neotřelý přístup k manažerskému vzdělávání techniků – autor respektuje jejich solidnost a systematičnost a zároveň neustále provokuje jejich zavedené pravdy tím, že je konfrontuje se světem podnikání a mezilidských vztahů, kde zpravidla bývá všechno jinak. A který se přesto stále točí.