časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Nový informační systém v Koposu Kolín

|

číslo 2/2006

Nový informační systém v Koposu Kolín

Od 1. ledna 2006 začal Kopos Kolín používat nový informační systém (IS) AXAPTA od společnosti AXPERIENCE, a. s., založený na produktu Microsoft Business Solutions.

Obr. 1.

Budova Koposu a nová výrobní hala

Kopos Kolín pracoval od roku 1996 se systémem ORFERT a dalšími samostatnými produkty, které však již nedostačovaly tempu vývoje společnosti.

Cílem změny IS bylo zvýšení efektivity všech procesů, zlepšení konkurenceschopnosti, lepší uspokojování zákazníků, zlepšení přehlednosti a transparentnosti informací o probíhajících procesech a jejich vzájemném provázání (zvláště stavu financí, zásob a zakázek), jakož i zprostředkování včasných a úplných informací na všech úrovních firmy, včetně deseti dceřiných společností v zahraničí. Kopos vyhodnotil dostupné systémy pro řízení výroby, skladů, ekonomickou oblast, komunikaci s dodavateli a odběrateli a možnosti připojení zahraničních společností. Po devítiměsíčním výběrovém řízení se pro Kopos jako nejvhodnější ukázal systém AXAPTA. Byl zaveden, včetně školení pracovníků a vývoje specifik, v době od 1. července do 31. prosince 2005.

Společnost Kopos Kolín a. s. je tradiční výrobce elektroinstalačního materiálu. Historie závodu začala v roce 1926. Kopos Kolín v současné době v České republice zaměstnává 365 osob. Věkový průměr zaměstnanců je čtyřicet jedna let a průměrná délka pracovního poměru činí více než jedenáct let.

(Kl)