časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Nové obchodní a školicí prostory firmy Tyco Electronics Czech, Sloupek marketingu - cena

|

číslo 3/2002

Trh, obchod, podnikání

Nové obchodní a školicí prostory firmy Tyco Electronics Czech

(Praha, 20. února 2002) Společnost Tyco Electronics Czech s. r. o, Divize silnoproud a telekomunikační sítě, v těchto dnech oficiálně otevřela v  Praze 10 nové obchodní a školicí prostory.

Obr. 1.

V nově zrekonstruovaném objektu v Limuzské ulici 8 je pro klienty k dispozici 252 m2 moderních prostor, v nichž je kromě kanceláří a prezentační místnosti v provozu i odborné školicí středisko. Nové prostory a jejich vybavení přispějí k lepšímu standardu služeb pro zákazníky, a to od technického poradenství, přes školení až po pozáruční servis.

Odborně vyškolení pracovníci firmy zde budou poskytovat vysoce kvalifikované služby pro zákazníky Tyco Electronics. Klienti zde získají informace i praktické poznatky o výrobcích firmy, jako jsou např. kabelové soubory, omezovače přepětí, spojovače a armatury, izolátory, elektrotechnické přístroje a výrobky i příslušenství pro metalické a optické telekomunikační sítě (optické kazety, panely, spojky, skříně, rozváděče, těsnicí systémy, aj.).

Tyco Electronics Czech s. r. o. je divizí Tyco International Ltd. Ředitelství Divize silnoproud má sídlo v Ottobrunnu u Mnichova v SRN a centrála Divize telekomunikační sítě je v Kessello v Belgii.

Obr. 2.

O Tyco Electronics

Tyco Electronics Czech je jedna z největších obchodních divizí Tyco International Ltd. Společnost, jejíž ředitelství je v Harrisburgu ve státě Pennsylvánie v USA, je největším světovým výrobcem pasivních elektronických komponentů a světovým lídrem v oblasti bezdrátových technologií, optických aktivních komponentů a elektronických napájecích zdrojů. Společnost má zastoupení v 51 zemích, kde nabízí své produkty zákazníkům z oblasti letectví, automobilového průmyslu, počítačů, komunikací, spotřební elektroniky, průmyslu a energetiky. Tyco Electronics dodává vyspělé výrobky více než třiceti uznávaných výrobních značek, včetně Agastat, Alcoswitch, AMP, AMP NETCONNECT, Buchanan, CoEv, Critchley, Elcon, Elo TouchSystems, HTS, M/A-COM, Madison Cable, OEG, Potter&Brumfield, Raychem, Schrack, Simel and TDI Batteries

O Tyco International Ltd.

Tyco International Ltd. je multioborovou výrobní a servisní společností. Tyco je přední světovou firmou v oborech výroba elektrických a elektronických komponentů, konstrukce, výroba, instalace a servis podmořských komunikačních systémů, výroba, instalace a provozování protipožárních a bezpečnostních elektronických systémů a výroba specializovaných armatur. Tyco má rovněž silnou pozici ve výrobcích specializované medicíny, plastech, lepidlech a také v oblasti financí a leasingu.

[tisková zpráva]


Cena

Veškeré hospodářské organizace tvořící zisk, ale také většina těch institucí, jejichž prvotním posláním není tvorba zisku, jsou v tržním hospodářství postaveny před problém ocenit své výrobky nebo služby. Přestože v současné době na vyspělých trzích již převažuje význam necenových nástrojů konkurence, cena zůstává velmi důležitým faktorem určujícím podíl firmy na trhu a také výsledek hospodářské činnosti, tedy zejména zisk.

Cena je vlastně vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Tato hodnota je dána faktickou a psychologickou užitečností, popř. společenským významem daného produktu, a zpravidla bývá poměřována penězi. Může však mít i podobu mimo peněžní směnu – tzv. barteru –, kdy je jeden produkt směňován za produkt jiného charakteru a hodnota zboží je vyjadřována vztahem k jinému zboží. Tento způsob ocenění bez užití peněz je obvyklý zejména v méně vyspělých ekonomických systémech a užívá se i v hospodářském vztahu se zeměmi, jejichž měna není na světových finančních trzích volně směnitelná (konec konců se barter používá i dnes při vymáhání pohledávek za odběrateli, jev poměrně častý v naší zemi!).

Většina transakcí má formu výměny, v níž je hodnota jednoho produktu vyvažována určitým množstvím peněz. Význam ceny je pro různé subjekty odlišný. Z makroekonomického hlediska je cena zboží či služeb základním mechanismem, jenž uvádí do rovnováhy nabídku a poptávku a ovlivňuje rozmístění zdrojů celé společnosti. Pro spotřebitele cena představuje úhrn finančních prostředků, kterých se musí vzdát, aby výměnou obdržel jinou hodnotu, tedy potřebné zboží nebo službu. Pro výrobce je stanovení ceny klíčovým rozhodnutím, které ovlivňuje další činnost celé firmy: cena je totiž jediným nástrojem marketingu tvořícím příjmy. Všechny ostatní jsou zdrojem nákladů podniku nebo organizace.

Stanovení ceny je těžší o skutečnost, že v průběhu rozhodování je zvažováno množství protichůdných okolností a faktorů. Některé okolnosti tlačí cenu dolů, zatímco jiné souvislosti spíše zvyšují zájem firmy na vyšším ocenění produkce. Určování ceny je vlastně hledáním vhodného kompromisu.