Malé letadlo poháněné palivovými články
Počátkem roku 2008 poprvé použila společnost Boeing k pohonu letadla vodíkové palivové články. Pro tyto účely byl upraven dvousedadlový motorový kluzák Dimons o rozpětí křídel 16,3 m tak, aby bylo možné instalovat hybridní systém skládající se z palivových článků PEM a lithiové baterie. Tento systém je spojen s elektrickým motorem pohánějícím konvenční vrtuli. Tři zkušební lety se uskutečnily v únoru a březnu na letišti Ocana jižně od Madridu. Pilot experimentálního letadla vystoupal do výšky přibližně 1 km s využitím kombinace bateriového pohonu a pohonu s vodíkovými palivovými články. Po dosažení této výšky a odpojení baterií pilot letěl dvacet minut rychlostí přes 100 km/h pouze s využitím palivových článků. Podle názoru výzkumníků z firmy Boeing by technologie palivových článků PEM mohla být využita k pohonu malých letadel s lidskou posádkou nebo bezpilotních letadel.
[Power, 2008, č. 6, s. 9.]
[Power, 2008, č. 6, s. 9.]