Co nám přineslo zrušení kontaktních míst
Právě se zamýšlím nad tím, co se změnilo v posledních pár letech. Jestliže jsem přišel vyřídit na tehdy kontaktní místo JME přepis, odhlášení nebo přihlášení odběru elektrické energie, obvykle jsem do půl hodiny odcházel uspokojen s vyřízením. Dnes, po zrušení kontaktních míst, trvá celé vyřízení i několik měsíců s tím, že mi narostou náklady telefonováním, psaním či čekáním.
Nárůst byrokracie vůbec je všeobecně známým jevem posledních let. Připadá mi, že jsme přestali přemýšlet a začali úřadovat. Kde zůstal zákazník, vedoucí pracovníky energetických společností netrápí. Jen si, zákazníku, projdi trnitou cestu a přispěj na naše superplaty a tučné prémie. Je vůbec možné tuto situaci změnit? Snad jedině mít vlastní elektrárnu a být nezávislý. Za čí peníze byla energetika vybudována a teprve následně zprivatizována? Ve Velké Británii jsou energetické společnosti znárodňovány. To je zřejmě to, co vyřeší déle neudržitelný stav energetiky – již ne naší –, mohu-li vůbec říci, u nás.
(Jiří Reich, předseda jihomoravské sekce UE při KHK Brno – na obr. první zprava)