Citlivé údaje pacientů nejsou dostatečně střeženy – unikají v ordinacích a čekárnách
Ochrana citlivých údajů o pacientech existovala ve zdravotnictví už před platností nařízení GDPR, které zpřísnilo podmínky uchovávání dat. Zdravotnická zařízení mají přísné regule, údaje však unikají dále. V ambulancích, na poliklinikách, u praktických lékařů i v nemocnicích se pacient dostává do situace, kdy citlivé údaje veřejně uvádí, na recepci nebo při čekání vyslechne telefonický hovor sestry s pacientem s instrukcemi od lékaře, závěry o chorobách nebo výsledky vyšetření. V čekárnách u ordinací lékařů lidé tráví čas, nudí se a vyslechnou komunikaci lékaře s pacientem. Vždy jde o citlivé informace. Jak tento problém řešit? Vedle důrazu na zvukotěsné řešení ordinací a čekáren pomáhá soukromí ochránit technika, např. maskování zvuku, tzv. soundmasking, kdy se do daného prostoru neustále vysílá uniformní tichý zvuk připomínající šum větru. Je upravený do pásma lidské řeči a optimalizovaný tak, aby překrýval probíhající komunikaci. Sound masking tak vytváří diskrétní zóny, v nichž sdělované informace zůstávají neveřejné, popř. odstíní hovor. Touto technikou se v ČR zabývá firma Audiopro.
[Tiskové materiály Audiopro.]