Brzda SKF pro zemědělská vozidla
Společnost New Holland Agriculture vystavila na veletrhu SIMA nový traktor T7000 Auto Command vybavený elektronickou parkovací brzdou SKF. Jde o hybridní řešení založené na kombinaci mechanické nouzové brzdy a inteligentního elektromechanického aktuátoru SKF patentovaného na použití v parkovací brzdě převodovky. Elektronická parkovací brzda SKF neslouží však jen k parkování.
Systém byl navržen tak, aby zajistil velkou spolehlivost a pomáhal řidičům v nejrůznějších provozních situacích. K tomuto účelu se využívají inteligentní funkce, jako jsou např. automatic apply, hill holder nebo drive away. Funkce automatic apply (automatické brzdění) se samočinně aktivuje v okamžiku, kdy je klíč v poloze vypnuto a řidič opustí sedadlo. Všechny uvedené funkce šetří řidiči značnou fyzickou námahu spojenou se zatažením mechanické brzdy. Přispívají tak výrazně k jeho pohodlí, a to i v kopcovitém terénu. Elektronickou parkovací brzdu SKF tvoří převodový motor uložený v utěsněném tělese, do něhož je integrovaná řídicí jednotka. Připojený lanovod je napínán a uvolňován elektromechanickým aktuátorem. Elektronická parkovací brzda SKF je navíc šetrná k životnímu prostředí, neboť snižuje spotřebu energie.
[Tiskové materiály SKF.]