časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

ABB dostala cenu za inovaci

|

Evropská cena společnosti Frost & Sulli­van 2010 za inovaci v oblasti vysokonapěťo­vých měničů frekvence byla udělena společ­nosti ABB za měnič frekvence ACS 2 000. Tento produkt nabízí přednosti, jako je flexi­bilní připojení na síť, malý obsah harmonic­kých kmitů, snížená spotřeba energie, snadná instalace a uvedení do provozu, velká spoleh­livost a nízké pořizovací náklady. S použitou topologií napěťového střídače (VSI), bez­transformátorovou konstrukcí a patentova­ným víceúrovňovým řízením IGBT je ACS 2 000 milníkem v segmentu vysokonapěťo­vých měničů. Tento vzduchem chlazený měnič frekvence je konstruován hlavně pro po­užití v zařízeních, jako jsou čerpadla, ventilá­tory a kompresory. Je ale vhodný i pro většinu dalších aplikací, jako jsou pásové dopravníky a drtiče pro cementárenský, kovozpracující, tě­žební, ropný a plynárenský průmysl a energe­tiku. Měnič ACS 2 000 má v současnosti roz­sah od 400 do 1 000 kV·A a od 6 do 6,9 kV, do budoucna se počítá s rozšířením výkonu. Splňuje průmyslové normy v oblasti spolehli­vosti, produktivity a flexibility a je ideální pro úlohy, které nevyžadují speciálně navržený mě­nič. Tento produkt má mnoho dalších přednos­tí, ke kterým patří i jednoduchá instalace a uve­dení do provozu. Uvedené vlastnosti jsou z po­hledu koncového uživatele zásadní. Měnič také poskytuje flexibilitu v připojení na napájecí síť podle potřeb zákazníka. ACS 2 000 poskytu­je otevřenou, flexibilní komunikační strategii, která umožňuje připojit jej ke všem nadřaze­ným řídicím systémům.
 

Cenou Frost & Sullivan Best Practices jsou oceňovány společnosti působící na různých regionálních i globálních trzích za předvedení mimořádného úspěchu a skvě­lého výkonu v oblastech, jako jsou např. ve­doucí postavení, technologická inovace, zá­kaznický servis a strategický vývoj produktu. Analytici v průmyslu srovnávají konkurenci na trhu a vyhodnocují ji na základě výsled­ků hloubkových analýz a rozsáhlého sekun­dárního výzkumu, aby tak určili to nejlep­ší v daném odvětví.