Společnost ABB u příležitosti konference COP21 představila v Paříži systém pro elektrobusy
10. 12. 2015 | ABB s.r.o. | www.abb.cz
Inovativní technologie ABB pro nabíjení elektrických autobusů byla jedním z hlavních lákadel přehlídky ekologických dopravních systémů, konané u Eiffelovy věže v Paříži. Právě v této metropoli se sešli vrcholní představitelé z celého světa, aby dospěli k celosvětové dohodě o řešení změny klimatu.
Různá řešení ABB pro elektrobusy, z nich každé řeší jinou potřebu trhu
Přehlídku řešení pro městskou dopravu budoucnosti uspořádal RATP, dopravní podnik francouzského hlavního města. Systém ABB, označovaný TOSA (francouzská zkratka výrazu „doprava s optimalizovaným systémem napájení″), byl na výstavě jediným plně elektrickým řešením pro kloubové autobusy.
Technologie ABB TOSA byla uvedena v roce 2013 v Ženevě, kde se používá na lince spojující letiště s hlavním městským veletržním výstavištěm. Kloubový autobus je určený pro vysokokapacitní městskou dopravu a lze jej na vybraných zastávkách po trase dobít za pouhých 15 sekund, aniž by cestující museli vystoupit. Na každé konečné stanici se pak autobus dobíjí déle.
„Obrovský zájem o systém TOSA v Paříži je důsledkem atraktivních obchodních aspektů tohoto řešení,″ uvedl Olivier Augé, globální produktový manažer TOSA. „Městské dopravní podniky po celém světě chystají přechod na méně znečišťující technologie a mnozí se nyní jako po možném řešení poohlížejí po systémech s nulovými emisemi,″ dodal Augé. V Paříži si podnik RATP stanovil cíl, aby do roku 2025 80 procent jeho autobusů jezdilo na elektřinu.
Řízené pohyblivé rameno na střeše elektrobusu TOSA se na vybraných autobusových zastávkách za méně než sekundu automaticky spojí s nabíječkou. Tato funkce a doba nabíjení za 15 sekund minimalizují čas potřebný k nabíjení na zastávce. Elektrobus TOSA je napájený z kompaktních akumulátorů na střeše autobusu, což zvětšuje prostor pro cestující uvnitř. Elektrobus dokáže zpětně získat energii při brzdění, což dále snižuje spotřebu energie vozidla. Autobus je dlouhý 18,75 metru a má přepravní kapacitu 143 cestujících.
Další výhodou systému TOSA je, že na rozdíl od tramvají a trolejbusů podél trasy potřebuje jen úspornou infrastrukturu. To snižuje jako vizuální znečištění způsobené elektrickým vedením a sloupy a také snižuje potřebu údržby.
ABB je předním dodavatelem rychlonabíjecích řešení pro elektrická vozidla. Vedle systému TOSA pro elektrobusy vyrábí stejnosměrné rychlonabíječky pro elektrické autobusy. Portfolio výrobků ABB pro elektrické autobusy obnáší pohonné systémy (součásti, které přenášejí energii z motoru vozidla na kola) a prefabrikované rozvodny pro elektrobusy, které zajišťují napájení stejnosměrným proudem napojením na elektrickou síť.
ABB (www.abb.com) je předním světovým dodavatelem technologií pro energetiku a automatizaci. Umožňuje zákazníkům ze sféry energetiky, průmyslu, dopravy a infrastruktury zlepšit jejich výkonnost při současném snížení dopadu na životní prostředí. ABB Group má kolem 140 000 zaměstnanců v téměř 100 zemích světa. V České republice působí v osmi lokalitách a zaměstnává více než 3 400 lidí.
Více informací ZDE
Tiskové materiály ABB
ABB s.r.o.
BB Centrum – DELTA II
Vyskočilova 1561/4a
Praha 4
140 00
www.abb.cz