Zaostřeno na design: One Philips
Philips má výrobní závody ve 28 zemích světa, prodejny ve 150 státech a tržby téměř 27 miliard eur ročně. V celém světě zaměstnává na 133 000 lidí. V duchu motta Sense and Simplicity (Smysl a jednoduchost) klade důraz na inovace se záměrem zvyšovat kvalitu lidského života.
Novinky vytříbeného designu ze všech oblastí týkajících se životního stylu, zdravotní péče a osvětlení (Consumer Lifestyle, Healthcare i Lighting) představila společnost Philips v rámci speciálního setkání One Philips 2. října 2008 v Kongresovém centru v Praze. Z oblasti spotřební elektroniky to byly např. televizor LCD Aurea z řady Philips Design Collections s aktivním rámem měnícím barvu v závislosti na aktuálním vysílání, televizor Perfect Pixel HD Engine s panelem podsvíceným diodami LED a poskytující kombinaci dokonalé ostrosti, přirozených detailů, živých barev a plynulého pohybu při všech typech vysokého rozlišení, standardních televizních signálech a multimediálním obsahu nebo bezdrátový Micro Hi-Fi systém Streamium MCi500H, nabízející mimo jiné vestavěný pevný disk s kapacitou 160 GB, Wi-Fi, rozhraní USB a možnost poslechu internetového rádia.
Kdo by měl zájem s využitím světla měnit atmosféru interiéru podle své momentální nálady, může zvolit jednu z dalších novinek, svítidlo LivingColors. Pomocí čtyř diod LED s velkým výkonem a názorného jednoduchého dálkového ovladače může vytvářet množství barevných odstínů. (Pozn.: Toto svítidlo získalo v září 2008 první cenu v soutěži In Light na veletrhu Tendence v Praze-Letňanech.)
Praktickou novinkou, která by např. jako doplněk základní výbavy automobilu mohla pomáhat zachraňovat lidské životy, je speciální defibrilátor FRx, určený pro ty, kteří přijdou k postiženému první. Jednoduché, odolné a spolehlivé zařízení provází zvukem i obrazem krok za krokem první pomocí tak, aby při náhlé srdeční zástavě mohl postiženému účinně pomoci i naprostý laik.
Další informace nejen o představených novinkách najdete na stránkách www.philips.com
Pár čísel na závěr: V současné době Philips zajišťuje osvětlení 65 % nejvýznamnějších letišť světa, 55 % největších fotbalových stadionů a dodává světelné zdroje do 35 % všech automobilů, které jezdí po světových silnicích. Pod světly Philips září např. také Eiffelova věž.
[Tiskové materiály Philips.]
Ing. Jana Kotková
Obr. 1. Televizor Aurea
Obr. 2. Svítidlo LivingColors