Tendence 2006 Počátkem října 2006 se v Pražském veletržním areálu Letňany tradičně konal kontraktačně-prodejní veletrh Tendence 2006. Na výstavní ploše 17 000 m2 se představilo 333 vystavovatelů z České republiky, Slovenska, Německa, Nizozemí, Indie, Malajsie, Maďarska a Turecka. Obr. 1. Hagos Obr. 2. Luminex Obr. 5. Časopis Světlo
Výstavní expozice byly nápaditě řešeny a oproti loňskému roku byly větší a výpravnější. To ocenili hlavně odborní návštěvníci (obchodníci, architekti, starostové a zástupci obcí aj.), kteří na veletrh přišli pracovně. Letošní ročník zaznamenal podstatně větší účast právě těchto návštěvníků. Pokles celkové návštěvnosti (25 700 návštěvníků) ve srovnání s předchozími ročníky byl zřejmě způsoben Nicméně kdo přišel, nemusel být zklamán. Příjemné prostředí výstavních expozic a možnost zakoupit si (pokud to charakter vystavených produktů umožňoval) nebo zamluvit vybrané vystavené exponáty v předvánoční době příchozí ocenili a po zkušenostech z minulých let většinou přišli vybaveni dostatečnou finanční hotovostí. zvýšením vstupného, které odradilo především ty, kteří na podobné akce chodí pouze pro inspiraci. Obr. 3. EGLO Česko-moravská svítidla Obr. 4. Alhambra V sekci Osvětlení bylo možné se setkat s tradičními vystavovateli, jako např. společnostmi Hagos nebo Artemide, výhradně nabízejícími moderní svítidla známých zahraničních designérů určená pro solventní zákazníky s vytříbeným vkusem, nebo s firmami Apro Lux, ACW či Alhambra, která se letos kromě svítidel prezentovala i vybranými elegantními sedacími soupravami pro náročného zákazníka. Rozsáhlejší a výhradně prezentační expozicí se oproti předchozímu roku zúčastnila společnost EGLO Česko-moravská svítidla, která na veletrhu vystavovala potřetí. Nejnápadnější výpravnou expozicí, viditelnou již zdaleka, se tentokrát představil nováček veletrhu, společnost Luminex. V jednotlivých částech příjemného, opticky členitého prostoru této expozice byla zastoupena svítidla od jednodušších, ryze účelových až po luxusní, tzv. designová. Dalším nováčkem bylo např. české zastoupení polského výrobce, firmy Lis osvětlení a City Illuminations. Zaslouženou pozornost přitahovala vkusná stolní vitrážová svítidla v expozici firmy Richard Kanta – Skloart. Obr. 6. Richard Kanta – Skloart (detail) Nelze si nepovšimnout výrazného kvalitativního posunu a posílení této sekce v posledních třech letech, kdy ji má na starosti slečna Gabriela Kupčová. Nejen zásluhou její systematické a trpělivé práce, ale hlavně díky její spolehlivosti a způsobu jednání s klienty se postupně stabilizuje i tato, v předcházejících letech velmi slabá sekce a na veletrhu Tendence to „svítí“. Každoročně jsou na zmíněném veletrhu představovány zajímavé novinky pro interiér. Letos to byly např. nehořlavé tkaniny z vlákna Trevira nebo záclony s originálními kamínky od firmy Swarovski. Za doprovodný program jmenujme např. projekt Single byt, reagující na trend posledních let, kdy hlavně ve velkoměstech žije stále více tzv. singles. V rámci tohoto projektu na ploše o rozměrech 7 × 4 m zrealizovaly své představy o bydlení pro jednoho přední designérské společnosti. Další ročník veletrhu Tendence 2007 se uskuteční od 1. do 4. října 2007 opět v Pražském veletržním areálu Letňany. Ing. Jana Kotková |