Na Lightstyle do Frankfurtu
Na Lightstyle do Frankfurtu
Na jaře roku 2001 se Frankfurt nad Mohanem zařadil mezi centra mezinárodních výstav zaměřených na světelnou techniku z hlediska technicko-estetického. V té době tu totiž pod heslem Nový rozměr světla měl premiéru veletrh Lightstyle jakožto první mezinárodní odborný veletrh zaměřený výhradně na oblast interiérového osvětlení v domácnostech. S touto inovační koncepcí frankfurtská veletržní správa nasadila nové měřítko pro inovaci a životní styl v geografickém prostoru, s nímž je spjat nejdůležitější trh s osvětlením v Evropě. A tak každý rok s lichým letopočtem veletrh Lightstyle prezentuje osvětlení domácností a s tím související problematiku v celé šířce a hloubce. Ten letošní má v kalendáři vyhrazen termín 26. až 29. dubna 2003. Ústředním tématem veletrhu je ukázat způsoby, jak lze v potenciálním návštěvníkovi zažehnout prvotní zájem o některá řešení osvětlení, pak tento zájem posunout do sféry vážného zájmu, posléze přeměnit v touhu po světle a tu nakonec uspokojit. Průzkum názoru spotřebitelů, organizovaný správou Messe Frankfurt v roce 2001, ukazuje, že 85 % Němců využívá světlo jako primární prostředek pro navození příjemné atmosféry ve svých domech a bytech. (Není důvod domnívat se, že by se obyvatelé České republiky v tomto od Němců výrazně odlišovali.) Tento výsledek je povzbuzením prodejcům osvětlovací techniky, aby vlastním příkladem, aranžováním přitažlivé světelné scény ve svých obchodech a výkladních skříních poskytli zákazníkům novou inspiraci. Veletrh Lightstyle je vlastně jedna obrovská výkladní skříň oblévající návštěvníky touto světelnou inspirací. Doprovodný program veletrhu se soustřeďuje zvláště na návštěvníky ze specializovaných obchodů s osvětlovací technikou, na úpravu výloh a prezentací, zkrátka na umění přeměnit váhavost a nerozhodnost zákazníka ve vášnivou touhu utratit peníze za osvětlení. Bonbónkem veletrhu je expozice Trend show, jejímž autorem je nizozemský návrhář Gunnar Frank. S využitím výhradně výrobků nabízených vystavovateli tohoto veletrhu vytváří svět světel, tvarů, materiálů a barev. Ve třech částech, nazvaných Ráno, Poledne a Večer, ukazuje, jak využít světlo jednoduše, ale se znalostí věci, aby se dosáhlo požadovaného efektu. V expozici Trend show návštěvníci objeví nové podoby světla – od měkké průzračnosti rána, přes intenzívní jas poledne až k sametovému přísvitu večera. K účasti na veletrhu Lightstyle se přihlásilo přes 150 vystavovatelů. Jsou připraveni předvést návštěvníkům, jak atraktivně prodávat osvětlení pro byt, dům i zahradu. Takže ti, kdo hledají inspiraci, ji určitě najdou ve Frankfurtu v poslední dubnové dekádě. Podrobnější informace jsou k nalezení na www.lightstyle.messefrankfurt.com. Zájemcům z ČR i ze SR je k dispozici i zástupce Frankfurtských veletrhů agentura K+M Expo, Václavské náměstí 1, P. O. Box 467, 111 21 Praha 1, tel.: +420 224 230 104. |