20 příloha časopisů Elektro a Automa 2013 perspektivy elektromobility žitím nabíjecí stanice osobami bez elektrotechnické kvalifikace.V souladu s ČSN 33 2000-4-41 ed.2 [2] musí hlídač izolační-ho stavu splňovat požadavky ČSN EN 61557-8 [6], tj. musí reagovat jak na symetrické, tak asymet-rické poruchy izolačního stavu. Symetrická porucha izolace může nastat v případě, kdy izolační od-por všech vodičů v monitorované síti klesá přibližně stejně. Pokud taková závada není detekována, hrozí např. nebezpečí vzniku po-žáru v důsledku vyšších proudů při dvou izolačních závadách na různých aktivních vodičích (ten-to proud může způsobit zvýšené oteplení v místě závady).Závěr V oblasti e-mobility, zejména při analý-ze ochranných opatření, musí být věnována vyšší pozornost palubním AC a DC sítím, které mají vyšší napětí. Při správném výbě-ru ochranného a monitorovacího zařízení ve vztahu k souvisejícímu druhu sítě je nej-vyššího stupně elektrické bezpečnosti a spo-lehlivost dosaženo uživateli a provozovate-li elektrických vozidel za použití izolované sítě (IT). Tato síť má jasné výhody zejmé-na s ohledem na vysoký stupeň bezpečnos-ti a spolehlivosti.Literatura:[1] Sellner, H. – Hofheinz, W.: Electrical safety on charging electrical vehicles. Bender GmbH & Co. KG [2] ČSN 33 2000-4-41 ed.2. Elektrické instalace nízkého napětí – Část 4-41: Ochranná opatření pro zajištění bezpečnosti - Ochrana před úrazem elektrickým proudem [3] ČSN EN 61851-…řada norem Systém nabíjení elektrických vozidel vodivým propojením.[4] ČSN 33 2000-1 ed.2. Elektrické instalace nízké-ho napětí – Část 1: Základní hlediska, stanovení základních charakteristik, definice [5] ISO/DIS 6469-3:2011-05. Electrically propelled road vehicles – Safety specifications – Part 3: Protection of persons against electric shock [6] ČSN EN 61557-8 ed.2. Elektrická bezpečnost v nízkonapěťových rozvodných sítích se střída-vým napětím do 1 000 V a se stejnosměrným napětím do 1 500 V - Zařízení ke zkoušení, měření nebo sledování činnosti prostředků ochrany– Část 8: Hlídače izolačního stavu v rozvodných sítích IT [7] ČSN EN 61140 ed. 2. Ochrana před úrazem elektrickým proudem – Společná hlediska pro Obr. 5. Hlídač izolačního stavu pro nabíjecí stanice, typ instalaci a zařízení isoEV425 Pro více informací GHV Trading, spol. s r.o.Kounicova 67a, 602 00 Brno tel. CZ: +420 541 235 532-4 tel. SK: +421 255 640 293 ghv@ghvtrading.cz, ghv@ghvtrading.sk www.ghvtrading.cz, www.ghvtrading.sk V roce 2011 se v Plzni konal první roč-ník mezinárodní konference Chytrá a zdravá městská veřejná doprava, zaměřené na pro-blematiku městské veřejné dopravy z různých perspektiv. Na 9. až 10. duben 2013 Plzeň-ské městské dopravní podniky, a. s., chys-tají druhý ročník konference, opět rozděle-ný do 4 bloků 1. Dopravní telematika pro inteligentní město 2. Udržitelná městská doprava pro 21. století 3. Technologie ve vozidlech a na tratích měst-ské veřejné dopravy 4. Marketing a ekonomika městské veřejné dopravy Je očekáváno 300 účastníků z řad odbor-níků zastupujících dopravní podniky, jejich dodavatele a státní správu, ale také fanoušci veřejné dopravy. V programu vystoupí před-nášející z Evropy, Spojených států a Kanady i odborníci z České republiky:– Insights in motion – zlepšování veřejné dopravy - projekt IBM (Milind Napha-de, IBM, USA)Chytrá a zdravá městská veřejná doprava – druhý ročník mezinárodní konference – Přechod od analogového k digitálnímu radioprovozu (Frédéric Jans-Cooremans, DP města Bruselu, Belgie)– DMR Tier 3 (Jürgen Hörauf, Tait Radio Communications GmbH)– Zavádění bezkontaktního odbavení pla-tební kartou v londýnské městské veřej-né dopravě (Howell Martin, CUBIC, Vel-ká Británie)– Modelové město Leeds (Louise Porter, West Yorkshire Passenger Transport Exe-cutive, Velká Británie)– Preference MHD světelnou signalizací v Praze (Jan Adámek , Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Česká republika)– Model city Montreal (Luc Y. Tremblay, Service de l’ingénierie, Kanada)– Plán udržitelné mobility (Ondřej Kokeš, Mark Finer, Mott MacDonald, Česká re-publika)– Marketing dopravních podniků (Martin Kalab, Wiener Linien, Rakousko)– Využití sociálních sítí pro dopravní pod-niky (Wolfgang Backhaus, Rupprecht Consult, Německo)– Jak zvýšit počty cestujících ve veřejné městské dopravě? Jednoduchost, atrak-tivita a užitná hodnota (Trevor Garrod, European Passengers’ Association, Belgie)Městská veřejná doprava je běžnou sou-částí života obyvatel v každém regionu a je zde mnoho témat k diskusi. Mezinárodní rozsah rozšiřuje paletu variantních řešení po-dobných problémů, vytvoření široké diskusní platformy a zázemí pro tvorbu nových i upev-nění stávajících obchodních vztahů.Plzeňské městské dopravní podniky, a.s., by Vás tímto rády pozvaly na 2. ročník mezi-národní odborné konference Chytrá a zdra-vá městská veřejná doprava, který se usku-teční ve dnech 9. až 10. 4. 2013 v kongre-sovém centru Parkhotelu Plzeň. S ohledem na mezinárodní obsazení je připraveno si-multánní tlumočení z/do češtiny, angličtiny a němčiny. Další informace naleznete na www.konference.pmdp.cz Registrovat se můžete na www.konference.pmdp.cz/cz/registrace/