Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Veřejné osvětlení, doprava nebo služby energetiků musí jet na plný plyn i v době pandemie

23. 3. 2020 | Technologie hlavního města Prahy, a.s. | www.thmp.cz

Spolu s prvními případy nákazy virem COVID-19 na začátku března přišlo do České republiky i ochromení každodenního života. Zavřely se školy, obchody i kina, omezilo se cestování, sportování i volný pohyb venku. Dnes už firmy posílají zaměstnance pracovat z domova, některé zastavují výrobu. Veřejné osvětlení ale musí stejně jako dodávky energií nebo třeba poskytování zdravotnických služeb fungovat bez omezení a dopadů do již takhle obtížného každodenního života.

„Chod města musí být pro Pražany zajištěn i v takto mimořádné době. V případě městského osvětlení si těžko můžeme představit, že přestane po setmění svítit polovina ulic v důsledku vládních opatření,“ řekl radní HMP Jan Chabr, který má pražské veřejné osvětlení ve své gesci. Podle něj je ale všech 135 tisíc stožárů veřejného osvětlení i v době vládou vyhlášeného nouzového stavu v profesionálních rukou městské společnosti Technologie hlavního města Prahy (dále „THMP“). Ta učinila vše nezbytné k zajištění svého chodu a především bezpečnosti svých zaměstnanců i v době nouzových opatření.

Předseda představenstva THMP Tomáš Jílek popsal, že již v době prvního výskytu nákazy v Evropě požadovala firma od svých zaměstnanců po návratu z postižených regionů 14denní práci z domova. „Dnes už je situace podstatně složitější. U koho to charakter práce dovoluje, ten pracuje na dálku. Pokud to možné není, jako třeba u dispečerů nebo montérů, děláme vše pro zajištění jejich bezpečnosti na pracovišti,“ vysvětlil. Zaměstnanci tak při práci používají ochranné roušky, mají k dispozici dezinfekční gely a dvakrát denně jsou jejich pracoviště dezinfikována. „Pokud se naši zaměstnanci nedopravují do práce vlastním autem, zajišťujeme jim svoz do zaměstnání tak, aby nemuseli v době pandemie cestovat MHD,“ doplnil. Firma také zajistila pro všechny šité roušky a pro případ dalšího zhoršení stavu disponuje omezeným počtem respirátorů.

Správa a údržba veřejného osvětlení v hlavním městě tak probíhá standardně. „Dispečink máme stále v provozu 24 hodin denně, lidé nám tak mohou kdykoliv zavolat na naši linku 800 40 40 60 a ohlásit případnou poruchu. V posledních dnech jsme sice zaznamenali lehký pokles v množství hlášení, ale to je vzhledem k situaci pochopitelné,“ upřesnil Tomáš Jílek a současně uvedl, že obě výjezdová střediska fungují bez omezení. „Ve středu proběhla i pravidelná kontrola svítivosti. Zjistili jsme na ní 6 nefunkčních světelných zdrojů z celkových 805 zkontrolovaných. Nesvítivost tedy nepřesahuje ani 0,7 %, což je výsledek, který nám dělá opravdu radost. Ze smlouvy s hlavním městem jsme vázáni ji držet pod hranicí 2 %,“ dodal.

Veřejné osvětlení, doprava nebo služby energetiků musí jet na plný plyn i v době pandemie

„Jsem rád, že se nám i v tuto vypjatou dobu daří v THMP zajišťovat profesionální práci a to včetně dodržování všech preventivních opatření. Pevně věřím, že nám situace dovolí co nejdříve pokračovat ve všech nastartovaných rozvojových projektech zase ve stoprocentním nasazení,“ uzavřel radní Jan Chabr.

Tiskové materiály THMP