Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Při výpadku proudu podá rychlé informace web www.bezstavy.cz

7. 2. 2019 | ČEZ, a. s | www.cez.cz

Pro snadnější a rychlejší komunikaci s odběrateli elektřiny v případě poruch a odstávek spustila ČEZ Distribuce interaktivní webovou stránku. Jednoduchým zadáním adresy si odběratelé mohou v případě poruchy zjistit předpokládaný čas obnovení dodávek elektřiny. Nový web www.bezstavy.cz je zcela zdarma a dostupný jak z mobilních telefonů tak i počítačů a tabletů.

Vichřice Kyrill, Herwart, Fabienne i nedávný sněhový Benjamin a Florenz se svými následky pro distribuční síť ukázaly, že je nutná a důležitá informovanost obyvatel o výpadku proudu a aktuálním stavu odstraňování poruch i předpokládaný čas obnovení dodávek elektřiny.

Rychlé informace pro odběratele i odlehčení distribuční linky

I když společnost ČEZ Distribuce jako provozovatel distribuční soustavy dělá vše pro zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek elektřiny, v důsledku extrémního počasí nejde mimořádným stavům zabránit. Stejně tak nemůže bezplatná poruchová linka 800 850 860 při kalamitních stavech ihned odbavit všechny telefonické hovory. Zásadním krokem ke zlepšení informovanosti klientů ČEZ Distribuce je nová webová stránka www.bezstavy.cz zjištění předpokládaného času obnovení dodávek elektřiny, případně pro nahlašování poruch v distribuční síti.

„V dnešní době považují naši zákazníci nepřetržitou dodávku elektřiny za samozřejmost, v případech výpadku pak ale o to více a naléhavěji požadují relevantní informace o nápravě daného stavu. Na webu Bez šťávy jsme proto intenzivně pracovali několik měsíců a následně ho řádně testovali, abychom měli jistotu, že splní svůj účel. A tím je plně efektivní informační servis pro klienty ČEZ Distribuce při přerušení dodávek elektřiny a věřím, že následně pak i posílení pozitivní zákaznické zkušenosti,“ uvádí generální ředitel společnosti ČEZ Distribuce Martin Zmelík.

Nejde Vám proud? Nahlaste nám to!

Webové rozhraní www.bezstavy.cz je dostupné z mobilních telefonů, počítačů a tabletů. Služba je určena především těm, kteří odebírají elektřinu na distribučním území společnosti ČEZ Distribuce.

Web je uživatelsky snadný a přehledný. Při zadávání adresy odběrného místa disponuje tzv. našeptávačem nebo umí lokalizovat místo dle GPS souřadnic. Poté systém uživatele vyzve k nahlášení poruchy. Pokud v dané lokalitě již někdo poruchu nahlásil, objeví se informační okno, že byl o problému v této oblasti již provozovatel distribuční sítě informován a situaci řeší. Dále je uživatel informován o čase odstranění poruchy, plánované odstávce či kalamitním stavu.

I s odběrateli z jiného distribučního území si systém umí poradit. Po vyplnění adresy systém informuje, že se dotyčná adresa nachází na distribučním území společnosti E.ON či PRE, a dále doporučí kontaktovat jejich zákaznické linky.

Použití webového rozhraní www.bezstavy.cz je bezplatné a pro odběratele elektřiny se nabízí jako první a nejdostupnější volba jak dostat v případě výpadku elektřiny potřebnou informaci.

Pro města a obce spustila ČEZ Distribuce už na počátku roku 2018 Krizový informační systém (KISMO), s jehož pomocí energetici mohou v jeden okamžik informovat jejich zástupce o zvýšené poruchovosti nebo kalamitním stavu. Podmínkou je registrace starostů v distribučním systému a pravidelná aktualizace poskytnutých údajů.

Tiskové materiály ČEZ