Nový podnikový e-mail IBM Verse změní způsob, jakým pracujeme
Společnost IBM představila IBM Verse – revoluční řešení podnikové komunikace a spolupráce. Inovativní koncept freeminum e-mailu spojuje cloudové, sociální a analytické nástroje, díky nimž mohou zaměstnanci mezi sebou komunikovat, hledat vhodné spolupracovníky i potřebné informace. IBM Verse je výsledkem investic ve výši sta milionů dolarů, které IBM vložila do inovací propojujících její špičkové cloudové, analytické, sociální a bezpečnostní platformy.
IBM Verse přistupuje k podnikovému e-mailu výrazně jiným způsobem. Řadu způsobů, jimiž zaměstnanci každý den komunikují – e-mailem, během schůzek, položkami v kalendáři, sdílením souborů, textovými zprávami, statusy na sociálních sítích, videem a mnoha dalšími – integruje do jednotného prostředí spolupráce. Jde o první systém odesílání zpráv, který obsahuje vyhledávání typu „faceted search“. Ten uživatelům umožňuje najít konkrétní informace napříč různými druhy obsahu, který mají v e-mailu k dispozici.
IBM Verse využívá analytické nástroje a nabízí rychlý náhled nejdůležitějších úkolů, jež má konkrétní uživatel během dne provést. Postupně se učí, jaké preference a priority uživatel má, a díky tomu mu nabídne okamžitý kontext daného projektu i osoby a týmy na něm spolupracující. Tím se zcela liší od většiny jiných bezplatných e-mailových služeb, které využívají data z uživatelovy pošty k reklamě či jiné monetizaci a obtěžují ho nevyžádanými nabídkami.
Uživatelé IBM Verse budou moci v budoucnu zapojit do svého prostředí spolupráce i funkce systému Watson, které jim umožní konzultovat jakémukoli téma a získat rychlou odpověď, ohodnocenou dle stupně důvěryhodnosti.
Elektronická pošta se v dosavadní podobě stává pro firmy spíše organizační zátěží. Analytici odhadují, že se denně odešle 108 miliard pracovních e-mailů, což znamená, že zaměstnanec musí průměrně zkontrolovat doručenou poštu šestatřicetkrát za hodinu. Přitom má podle odhadů jen pouhých 14 % z těchto zpráv zásadní význam.
IBM Verse byl vyvinut ve spolupráci s více než padesáti klienty a partnery ve studiu IBM Austin Design Studio. Vývojářský tým do něj průběžně zapracovával připomínky širokého spektra firemních uživatelů. Tento přístup vedl k řadě revolučních funkcí:
- Inteligentní určování priority úkonů: Umožňuje rychle vyhledávat a řadit nejdůležitější úkoly podle preferencí. Analyzuje chování a preference uživatele a díky tomu na míru přizpůsobuje a následně i předvídá vhodnou podobu e-mailového řešení daného pracovníka.
- Intuitivní spolupráce mezi přístroji: Intuitivní uživatelské rozhraní s náhledy je optimalizované jak pro web, tak pro mobilní zařízení. Umožňuje rychle pracovat s obsahem a konverzacemi, které byly dříve izolované v jednotlivých funkcích jako pošta, kalendář, úkoly, sociální sítě, chaty, online schůzky a dokumenty.
- Zapojuje lidi, ne pouze jejich e-mail: Poskytuje podrobný kontext týkající se osob a týmů, které jsou do daného projektu nebo řešení problému zapojené.
IBM Verse běží na cloudové platformě SoftLayer s pokročilými bezpečnostními prvky. Klienti – ať korporátní uživatelé, malé firmy nebo jednotlivci – mají k dispozici škálovatelné cloudové prostředí pro sociální spolupráci, optimalizované pro mobilní i webové prostředí. Beta verze bude vybraným klientům a partnerům k dispozici v lednu 2015. Verze freemium bude šířeji dostupná prostřednictvím IBM Cloud Marketplace během první čtvrtiny roku 2015. IBM Verse bude k dispozici i jako aplikace pro systémy iOS a Android.
Více informací o řešení, které změní způsob naší práce, najdete ZDE.
Tiskové materiály IBM
ibm.com/cz