Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Halla na Light+Building s novými produkty a v novém hávu

15. 6. 2018 | Mgr. Zuzana Novotná, Halla, a. s. | www.halla.cz

Ve Frankfurtu nad Mohanem proběhl další ročník největšího světového veletrhu osvětlení a technologií budov Light+Building. Svá svítidla a novou vizuální identitu na něm představil i tuzemský výrobce osvětlení, společnost Halla, která loni slavila své 25. výročí na trhu. Letos se poprvé prezentovala v prestižní hale č. 3, a to v originálním stánku od Jakuba Fišera ze studia AFARCH.

Obr. 1. Halla na veletrhu Light+Building
Obr. 1. Halla na veletrhu Light+Building v prestižní hale 3

„Stánek jsme ze tří stran vymezili konstrukčním rastrem tvarově složeným ze stylizovaných písmen Halla. Jeho obvod je tak do určité míry velkým logem, zároveň je ale dostatečně volný na to, aby umožnil již z větších vzdáleností úplný přehled o vystavovaných výrobcích a celé expozici. Celý korpus shora uzavírá prostorová instalace podhledu spleteného ze struktury 8 000 metrů elektrokabelů ve žluté – firemní – barvě,“ popisuje expozici architekt.

Stánek na své ploše nabídl posezení u velkého ústředního pultu, kde se kromě seznámení s vystavovanými produkty bylo možné zastavit i na občerstvení v tzv. Human Centric Baru, jehož název je odvozen od systému osvětlení Human Centric Lighting, a osvěžit se českým pivem ve čtyřech teplotách chromatičnosti.


Obr. 2. Tým Halla na veletrhu Light+Building

V samostatné části na vyvýšeném ochozu byl prostor k seznámení se s vystavovanými produkty v klidnějším prostředí. Ochoz byl od dění v hale vizuálně odcloněn zmíněnou prostorovou instalací podhledu, která poskytla i určitý nevšední zážitek spojený s tím, že právě zde se návštěvník ocitl přímo v prostoru její struktury. Ta byla také jediným barevným akcentem celého objektu, jinak řešeného ve střídmé kombinaci bílých a doplňkových tmavě šedých či černých ploch.

Novinky pro kancelářské, retailové i architektonické osvětlení Mezi výrazné novinky, se kterými Halla vstupuje progresivně na trh, patří svítidla Vali. Válcové lištové svítidlo se čtyřmi úhly poloviční svítivosti 21°, 28°, 40°, 63° má měrný výkon až 90 lm/W a disponuje světelnými zdroji s podáním barev Ra > 90, které zajišťují dokonalé nasvícení daného objektu.

Do řady lištových svítidel patří svítidla Ixyo, Tulpi, Torpi a variabilní svítidla Vima s teplotou chromatičnosti 3 000 K teple bílá, 4 000 K a 3 500 K neutrálně bílé, určená k nasvětlení masa, pečiva, ovoce či stříbra. Mohou být vybavena zdroji Strong Colour, Real Colour, Real White stmívatelné DALI či s přímým ovládáním stmívání na svítidle.

Obr. 3. Nová lištová svítidla Vali
Obr. 3. Nová lištová svítidla Vali

K dalším novinkám patří např. kruhová vestavná svítidla typu downlight řady osvětlení Ture. Svítidla Ture mají vynikající index UGR < 19 do 3 000 lm, takže neoslňují. Svítidlo ve dvou rozměrech se uplatní v kancelářích, zasedacích místnostech a showroomech. Svítidla je možné osadit speciálními zdroji: Real-White, StrongColour, Realcolour i Tunable White.

Halla se soustředí i na rozvoj lineárních a kruhových svítidel. Lineární svítidla Lipo s unikátním systémem L-Click, kdy se modul jednoduše zacvakne do profilu, a odpadá tudíž velká část práce při montáži. Instalace přes spoj hliníkového profilu zabraňuje průsvitům ve spojích svítidla.


Obr. 4. Skupina lištových svítidel Halla

Výrazná ve stánku byla již úspěšná svítidla Indi, Sant pro Human Centric Lighting či nová verze svítidel Mila.

Obr. 5. Svítidlo Lipo se systémem L-Click
Obr. 5. Svítidlo Lipo se systémem L-Click

Halla představila také nové logo, nové webové stránky a celkově vystoupila v novém rebrandingu, kterým právě prošla.

„Cílem rebrandingu bylo ukázat, že je společnost Halla vizionářská a sebevědomá. Dříve působila značka možná až příliš technicistně, nepřístupně a zastarale. To jsme chtěli změnit. Nové logo více vystihuje vize společnosti a odráží její minimalistický přístup a design svítidel. Zároveň bylo záměrem značku polidštit, čehož jsme docílili mimo jiné odstoupením od používání kapitálek, které Halla využívala nejen v názvu společnosti, ale také u názvu produktů. Dalším významným krokem bylo odlehčení textů – dodali jsme jim srozumitelnější jazyk a čtivější podobu,“ konstatuje Ondřej Jelínek, autor nové strategie a rebrandingu.

Jako český výrobce s výrobním závodem v Novém Městě nad Metují slaví Halla úspěch i v tomto kraji. Hospodářskou komorou byla vyhlášena Firmou roku Královéhradeckého kraje 2017 v kategorii do 250 zaměstnanců.

Více informací o aktuálním dění a novinkách v Halle naleznete na www.halla.cz.


Vyšlo v časopise Světlo č. 3/2018 na straně 22.
Tištěná verze – objednejte si předplatné: pro ČR zde, pro SR zde.
Elektronická verze vyšlých časopisů zde.