Elektrokola jedou
Zpráva společnosti Navigant Research se zmiňuje o rostoucím trhu s elektrokoly. Rozvíjející se americký trh chápe elektrokola jako nástroj sportovního vyžití; v zemích asijsko-pacifického regionu a západní Evropy si elektrokola vydobyla silnější pozici a slouží zde i ke každodenní přepravě osob.
S pokroky v technologii elektrokol, jejich zlevňováním a zpřístupňováním spotřebitelům, má trh poskočit z 31,7 milionu prodaných kusů v roce 2014 na 40,3 milionu v roce 2023. Rozšíří se různé kombinované a asistované způsoby pohonu, dodávková elektrokola, all-in-one retrofity pro „elektrifikaci” běžných kol, využití elektrokol policií či ostrahou.
Urbanizace, rostoucí ceny paliva a zahlcení dopravních komunikací budou spotřebitele ponoukat k alternativním způsobům dopravy, a tedy i k elektrokolům. To se už děje např. v Číně, kde elektrokola denně sedlá, podle odhadů, až 170 milionů uživatelů. Předpokládá se rovněž, že v západních zemích se lidé navrátí ze satelitů zpátky do měst, kde jim elektrokola přijdou vhod.
Zdroj / více na navigantresearch.com
Foto: b-linepdx.com