Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Doba provozuschopnosti hraje klíčovou roli – Jak si zachovat chladnou hlavu?

13. 6. 2018 | Mika Kettunen | Danfoss Drives | www.danfoss.cz

Znáte ten nepříjemný pocit, když dojde k neplánované odstávce? Každou hodinu nabíhají desetitisícové náklady a čas běží. Nejhorší je situace, kdy se čeká na letecké zaslání náhradních dílů. Je to jedna ze situací, kterých se lze vyvarovat při rozhodnutí pro outsourcing servisu a údržby.

Ano. Jedna z cest, jak zůstat v klidu, ušetřit si spoustu času a starostí a přitom prodloužit dobu provozuschopnosti, spočívá v tom, celou údržbu outsourcovat na někoho jiného, kdo se bude starat o to, aby vše fungovalo hladce a bez problémů. Dobrý servisní partner dokáže zákazníka zbavit obav – spolehlivě odhadne náklady a předloží servisní rozpočet, se kterým lze počítat. Veškeré shánění, plánování a odhadování doby údržby, modernizace, oprav a výměn udělá sám.

Mezi nejnovější nabídky servisních služeb patří produkty DrivePro® service od Danfoss Drives. Jsou to servisní služby, které umožní maximalizovat výkon zařízení. Uživatel získá služby, které jdou nad rámec obyčejného řešení problémů, údržby, oprav a výměny dílů. Jde o víc než běžné služby, zaručují vyšší produktivitu, výkon a delší dobu provozuschopnosti. A v noci se majiteli provozu bude lépe spát, protože odpadnou ty nepříjemné neplánované náklady.

Mezi ty, kdo mají se službami DrivePro® zkušenosti z první ruky, patří vedoucí údržby závodu na laktózu Arla Foods Ingredients v západním Dánsku Simon Arentoft. Jaký názor má na to on?

„Máme kontaktní osobu na pohony a víme, komu máme volat v naléhavé situaci. Můžeme se spolehnout na to, že Danfoss vše rychle vyřeší, což znamená, že i my v případě problémů jsme schopni reagovat rychle, a nedochází tak k výpadkům výroby.“

Služby DrivePro® pokrývají celý životní cyklus výrobku od plánování přes instalaci a provoz až do konce životnosti a výměny. To, že ve všech fázích životnosti výrobku zákazník získává odbornou pomoc, má velmi pozitivní vliv na celkovou výkonnost a efektivnost systému. Zejména z dlouhodobého hlediska.

Se službami DrivePro® získá uživatel tyto a další výhody:
– nejdelší záruční lhůtu v oboru – až šest let,
– náhradní díly i dlouho po ukončení výroby dané výrobkové řady,
– nepřetržité dodávky ze závodu nebo zásoby rozmístěné po celém světě,
– jeden telefonát, jedna kontaktní osoba,
– originální náhradní díly,
– autorizovaní servisní technici.

Jaká je obecně hodnota dobrého servisu?

Lze však stanovit cenu něčeho tak těžko uchopitelného, jako je servis? Když pohony fungují v rámci konstrukčních limitů, vypadá obvyklý scénář životnosti zařízení takto: každý pohon funguje spolehlivě, možná s jednou nebo dvěma opravami během celé doby životnosti, jestliže je zajištěna správná údržba. Výkon a hodnota se postupně snižují až do momentu, kdy pohon dosáhne své konstrukční životnosti, je nahrazen a cyklus začíná znovu.

1. Životní cyklus pohonu při provozu v rámci konstrukčních limitů

Ve velmi nepříznivých podmínkách pohon funguje mimo své konstrukční limity a po uplynutí záruční lhůty zařízení rychle ztráztrácí hodnotu v důsledku horšího výkonu, než bylo plánováno.

2. Životní cyklus pohonu v nepříznivých podmínkách

Jestliže, navíc k nepříznivým provozním podmínkám, nejsou optimální ani procesy instalace a uvedení do provozu, čekají uživatele další ztráty. Pokles výkonu se dostaví již v časné fázi životnosti nového systému.

3. Životní cyklus pohonu v nepříznivých podmínkách s neoptimální instalací a uvedením do provozu

Zde si člověk uvědomí skutečnou hodnotu dobrého řízení životního cyklu skutečnými odborníky na pohony. Díky včasným krokům v oblasti údržby, modernizace i generální opravy na konci životnosti výrobku instalace stále zvyšuje úroveň hodnoty a výkonu.

4. Životní cyklus pohonů s řízením životního cyklu

Řada servisních produktů DrivePro® si klade za cíl poskytovat odbornou podporu pro splnění konečného scénáře, čímž je dobré řízení životního cyklu. Jelikož odpovědnost za údržbu pohonů přebíráme my, může majitel provozu svůj čas věnovat jiným provozním záležitostem, přičemž si může být jistý, že program údržby je v dobrých rukou.

Co tedy služby DrivePro® přinášejí?

Služba DrivePro® zvyšuje hodnotu všech procesů i podniku. Práce se zefektivní, bude předvídatelnější a uživatelé navíc získají klid v duši.

Specialisté DrivePro® poskytnou uživateli know-how: dobře rozumějí speciálním charakteristikám, potřebám a požadavků zákaznických aplikací s pohony na střídavý proud, konkrétního oboru i přímo uživatelova podniku.

Služby DrivePro® zajistí uživateli přístup k nejnovějším inovacím formou upgradu nebo výměny zařízení – a díky tomu bude mít uživatel neustále náskok před konkurencí. Jelikož rozumíme potřebám aplikace, dokážeme dát i správná doporučení pro budoucnost.

V situacích, kdy je rozhodující doba provozuschopnosti, je služba DrivePro® tím správným řešením.

Významnou roli při poskytování této široké škály služeb během celého životního cyklu a s přidanou hodnotou hraje digitalizace a internet věcí. Chcete-li se dozvědět více, přehrajte si připojené video. Další video vás seznámí se službami DrivePro® obecně.


Vyšlo v časopise Elektro č. 6/2018 na straně 28. 
Tištěná verze – objednejte si předplatné: pro ČR zde, pro SR zde.
Elektronická verze vyšlých časopisů zde

EMC v instalaci

Vloženo: 30. 11. 2021